week dertien - Reisverslag uit Ajax, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu week dertien - Reisverslag uit Ajax, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu

week dertien

Door: Noury Salmi

Blijf op de hoogte en volg Noury

30 April 2013 | Canada, Ajax

Maandag 22 April
Na een geslaagd weekendje zijn we met zijn allen naar Ajax gegaan waar Frank de hele dag als elektricien heeft doorgebracht. Terwijl hij bezig was met het doortrekken van de kabels hebben Mike en ik de laatste verlichtingen aangebracht en zijn vervolgens begonnen met het maken van een frame voor een ander deel van het plafond.

Dinsdag 23 April
De elektriciens waren vandaag druk bezig waren met de laatste kabels door te trekken en deze in te knopen. Terwijl ze dit deden waren Mike en ik volop bezig met het afronden van het plafond, doortrekken van een aardekabel, de losse eindjes aan elkaar knopen en alles te controleren. Donderdag was het plan namelijk om alles dicht te gooien met kartongipsplaten.

Woensdag 24 April
Vandaag was de deur voor onze klus in Uxbridge eindelijk geleverd en we waren dus van plan om deze vandaag te instaleren. Toen we eenmaal bij de klus aankwamen bleek het om de verkeerde deur te gaan en is dit nu al de derde keer dat de deur terug wordt gestuurd naar de fabriek. Daarom zijn we naar huis gegaan en hebben nieuwe rekken in de opslagplaats van het bedrijf gemaakt. terwijl we hier mee bezig waren was er iemand bezig om de kelder in Ajax te isoleren.

Donderdag 25 April
In Ajax zijn alle elektriciteitskabels en waterleidingen waren inmiddels afgewerkt en het was dus vandaag de bedoeling om de kartongipsplaten aan te brengen. Toen we eenmaal in Ajax aankwamen zijn we direct begonnen met het aanbrengen van de kartongipsplaten aan het plafond. Vervolgens hebben we de helft van de muren weten te doen, morgen zou de rest dus af moeten zijn.

Vrijdag 26 April
Vandaag hadden Frank en Mike me gevraagd thuis te blijven om het ontwerp voor een huis in Toronto af te maken. Daarom ben ik de hele dag thuis gebleven en had uiteindelijk de plattegronden afgekregen en de aanzichten grof op papier gezet.

Het weekend
Zaterdag ben ik vroeg opgestaan om het een en ander voor school te doen en in de middag zijn Ian en ik voor een ritje op de quad naar buiten gegaan. Rond een uur of vier kwamen mijn oom en tante me ophalen om een weekendje bij hun door te brengen. en toen we daar in de avond aankwamen heeft tante Mary een heerlijk avondmaal voor me gemaakt, waarna oom Allouis en ik naar zijn dochter Rosemary zijn gegaan om haar gezin te ontmoeten. Tenslotte is zei de persoon die dit alles voor mij mogelijk heeft gemaakt. na een super gezellige avond bij Rosemary zijn we terug naar huis gegaan en vrijwel direct naar bed gegaan. Op zondag gaan mijn oom en tante altijd naar de kerk en ben dus uit respect mee gegaan. Nadat we terug kwamen van de kerk kwam hun zoon Steven met zijn gezin bij ons ontbijten en ik kreeg dus ook de kans hem te leren kennen. Toen hun rond de middag naar huis gingen heb ik met oom Allouis en tante Mary een simpel spelletje washer toss gespeeld. Frank en Vanessa kwamen halverwege alweer langs om mij op te halen en hebben gezellig met zijn allen een lange boswandeling gemaakt waarna we met zijn allen gegeten hadden en na het toetje weer langzaam naar huis zijn vertrokken.

  • 06 Mei 2013 - 11:19

    Boelens:

    Beste Noury,

    Volgens mij gaat het goed, doet veel dingen.
    Graag wil ik reageren via mail.
    Krijg echter bericht terug.
    Stuur mij je mail adres.

    Groet Boelens

Tags: Canada, Uxbridge, Ajax

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noury

Voor het behalen van mijn MBO diploma dien ik in mijn vierde schooljaar een afstudeerproject te maken. En vervolgens mijn opleiding afronden door middel van een stage. Echter was ik van mening dat er niet genoeg uitdaging in een normale stage zat. Daarnaast zijn er in Nederland momenteel niet veel mogelijkheden voor stages. Daarom ben ik verder gaan kijken dan Nederland en ben uiteindelijk in Canada beland waar ik veel familie heb. Momenteel woon ik dus bij mijn neef Frank van Hezewijk die tevens samen met zijn broer Mike van Hezewijk het bedrijf van Hezewijk Contracting Group runnen. Dit is een aannemersbedrijf wat zich voornamelijk op het renoveren van woningen richt, maar is ook in staat om complete woningen te bouwen.

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 11812

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Stage Canada

Landen bezocht: