Week 16: Black Flies - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu Week 16: Black Flies - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu

Week 16: Black Flies

Door: Noury Salmi

Blijf op de hoogte en volg Noury

21 Mei 2013 | Canada, Algonquin Park

Dinsdag 14 Mei
Vandaag was ik na een paar dagen de architectuur van Amerika aanschouwd te hebben weer terug naar Toronto gevlogen waar mijn Tante me ophaalde. Toen ik eenmaal thuis kwam werd ik weer ontzettend warm onthaald door Frank, Vanessa en de kinderen. Schijnbaar hadden ze me allemaal enorm gemist en zijn ze inmiddels al zo erg aan me gehecht. Ik dacht er aan om na een beetje bijgepraat te zijn vroeg naar bed te gaan omdat ik dacht de volgende ochtend weer vroeg aan het werk te gaan. Frank en Vanessa vertelde me dat ik mijn koffer uit moest pakken en opnieuw in kon pakken om te gaan kamperen… Het plan was om vanaf woensdag tot en met maandag in Algonquin Park gingen kamperen.

Woensdag 15 Mei
We zouden vandaag pas na het avond eten vertrekken en ik had dus even de tijd om aan school te werken en daarmee achterstallig werk in te halen. Nadat ik hier klaar mee was heb ik Vanessa geholpen met het inpakken van alle kampeerspullen. Na het avondmaal zijn we aan de 4 uur lang durende auto reis begonnen, en kwamen uiteindelijk rond 1:30 pas in het park aan. Toen we aankwamen sliepen de kinderen al maar Frank en ik hebben samen de tenten opgezet. Frank en Vanessa sliepen met hun kinderen in één tent en ik sliep samen met Kyle in een iets kleinere tent. Rond 4 uur waren we helemaal klaar met het opzetten en konden we eindelijk gaan slapen.

Het Kamperen
Na een enorm koude nacht ben ik de volgende ochtend vroeg opgestaan om naar mijn oom en tante te gaan. Die staan ook al een weekje op de camping en had hun al een tijdje niet meer gezien. Toen ik daar aankwam vroegen ze me waar ik gisteren was aangezien ze een warm bedje voor me klaar hadden gezet. Schijnbaar hadden mijn oom en tante dat Mike verteld dat ze me maar naar hun toe moesten sturen zodat ik daar kon slapen… Echter had Mike dit niet aan mij verteld omdat hij vond dat ik ook maar in de koude tent moest slapen… Verder hebben we die dag met de gehele groep van 21 mensen een fietstocht gedaan. Nadat we hier van terug waren ben ik samen met Kyle in één van de kano’s gesprongen en hebben we ongeveer een uur over het meer gepeddeld. En in de avond hebben we met alle 5 de gezinnen gezellig rond een groot kampvuur gezeten.

De andere dagen hebben we veel routes gelopen, gefietst, zijn veel wezen kanoën en hebben een aantal keer rond de wilde rivieren van Algonquin Park gehangen. Verder hebben we iedere avond rond het kampvuur gezeten waarbij we iedere keer weer leuke verhalen vertelde. Tijdens het kamperen heb ik ook de kans gekregen om een bever, een marmot en een eland van dichtbij te zien. Op onze laatste dag zijn we naar een museum van het park geweest, waar we de geschiedenis en de wilde dieren van het park konden bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noury

Voor het behalen van mijn MBO diploma dien ik in mijn vierde schooljaar een afstudeerproject te maken. En vervolgens mijn opleiding afronden door middel van een stage. Echter was ik van mening dat er niet genoeg uitdaging in een normale stage zat. Daarnaast zijn er in Nederland momenteel niet veel mogelijkheden voor stages. Daarom ben ik verder gaan kijken dan Nederland en ben uiteindelijk in Canada beland waar ik veel familie heb. Momenteel woon ik dus bij mijn neef Frank van Hezewijk die tevens samen met zijn broer Mike van Hezewijk het bedrijf van Hezewijk Contracting Group runnen. Dit is een aannemersbedrijf wat zich voornamelijk op het renoveren van woningen richt, maar is ook in staat om complete woningen te bouwen.

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11788

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Stage Canada

Landen bezocht: