Week 11 (Gefeliciteerd oom Leo) - Reisverslag uit Uxbridge, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu Week 11 (Gefeliciteerd oom Leo) - Reisverslag uit Uxbridge, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu

Week 11 (Gefeliciteerd oom Leo)

Door: Noury Salmi

Blijf op de hoogte en volg Noury

19 April 2013 | Canada, Uxbridge

Maandag 8 April
Vandaag was het plan dat Ruben en Steve me op zouden pikken en dat we dan met zijn drieën naar Ajax zouden gaan. Echter was Ruben ziek en had Steve het probleem dat hij naar Beaverton moest om daar het een en ander te repareren. Daarom had Frank besloten dat ik thuis ook kon werken aan het ontwerp voor klanten die onlangs een stuk land gekocht hadden. En daarom heb ik de hele dag achter de computer gezeten om aan dit ontwerp te werken.

Dinsdag 9 April
Ruben was vandaag weer beter en Steve heeft me dus opgehaald en zijn dus in Ajax aan de slag gegaan. In Ajax hebben Steve en ik de muren gesloopt en deze in de truck geladen, ondertussen heeft Ruben nieuw materiaal gehaald. Toen hij dit had gedaan was de aanhanger helemaal gevuld met het sloopafval en heeft Ruben dit naar de stort gebracht. Terwijl Ruben weg was hebben Steve en ik de vloer op niveau gebracht. Toen hij hiervan terug was hebben we het isolatiemateriaal in de truck gelegd en zijn naar huis gereden.

Woensdag 10 April
Vandaag zijn we weer met zijn drieën naar Ajax gegaan om daar vandaag de complete betonnen vloer van ditra te voorzien en vervolgens multiplex er op te schroeven. Doordat we er eerst ditra opleggen zorgen we er voor dat de vloer minder gehorig is, alle imperfecties wegvallen en dat als het beton ook maar enigszins groeit of krimpt dit niet doorgegeven wordt aan de nieuwe vloer. Hier zijn we vrijwel de hele dag mee bezig geweest.

Donderdag 11 April
Vandaag werd onze oom Leo alweer 80 jaar en was ik uitgenodigd om samen met al zijn broers en zussen in een restaurant te lunchen. We hebben het ontzettend gezellig gehad en had de meeste van mijn ooms en tantes al niet meer voor 7 jaar gezien. Na de lunch hebben we bij tante Cor gezellig nog taart gegeten en zijn zelfs nog gebleven om in de avond Nederlandse soep te eten. Kortom heb ik vandaag genoeg gegeten om de rest van de maand door te komen.

Vrijdag 12 April
Terwijl ik donderdag de hele dag gegeten had, heeft de rest van het team de muurconstructie opgebouwd, loze elektriciteit verwijderd en een begin aan het leidingwerk gemaakt. Vandaag zijn Ruben, Frank, Mike en ik weer naar Ajax gegaan waar Mike en ik de hele dag ventilatie schachten ombouwde. Terwijl wij hier mee bezig was heeft Ruben de rest van de muurconstructie opgebouwd en heeft Frank een deel van de vloer moeten slopen om bij het leidingwerk te komen.

Het weekend
Zaterdag was het de verjaardag van Erica (Mike zijn dochter) en ze werd alweer 11 jaar. Nadat ik lekker uitgeslapen had kwam Mike met de kinderen langs en hebben we gezellig taart gegeten. Hierna zijn Mike, Kyle en ik de schuur in gedoken om daar van wat afval een bewegend doelwit te maken. Toen we deze eenmaal af hadden en hem getest hadden zijn we naar Mike zijn huis gegaan om daar Erica haar verjaardag te vieren. Zondag heb ik aan mijn blog gewerkt en nog wat andere dingen voor school gedaan, in de avond heb ik Kyle opgehaald om gezellig een film te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noury

Voor het behalen van mijn MBO diploma dien ik in mijn vierde schooljaar een afstudeerproject te maken. En vervolgens mijn opleiding afronden door middel van een stage. Echter was ik van mening dat er niet genoeg uitdaging in een normale stage zat. Daarnaast zijn er in Nederland momenteel niet veel mogelijkheden voor stages. Daarom ben ik verder gaan kijken dan Nederland en ben uiteindelijk in Canada beland waar ik veel familie heb. Momenteel woon ik dus bij mijn neef Frank van Hezewijk die tevens samen met zijn broer Mike van Hezewijk het bedrijf van Hezewijk Contracting Group runnen. Dit is een aannemersbedrijf wat zich voornamelijk op het renoveren van woningen richt, maar is ook in staat om complete woningen te bouwen.

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 11830

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Stage Canada

Landen bezocht: