De twaalfde week - Reisverslag uit Uxbridge, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu De twaalfde week - Reisverslag uit Uxbridge, Canada van Noury Salmi - WaarBenJij.nu

De twaalfde week

Door: Noury Salmi

Blijf op de hoogte en volg Noury

23 April 2013 | Canada, Uxbridge

Maandag 15 April
We hadden best wel een rustig weekend en ik had dus eigenlijk wel weer zin om naar Ajax te gaan om daar actief bezig te zijn. Echter hadden Frank en Mike andere plannen want ze krijgen de laatste tijd best veel opdrachten binnen en deze dienen allemaal geprijsd te worden. Daarom hadden ze me maar weer aan het tekenen gezet. Vandaag heb ik dus de hele dag gewerkt aan het ontwerpen van de kelder in Keswick.

Dinsdag 16 April
Het was vandaag de bedoeling om met zijn allen naar Ajax te gaan om daar weer eens flink aan de slag te gaan. Echter hadden Mike en Frank een belangrijke afspraak waar ze nog het een en ander voor moesten voorbereiden en daarom heb ik vandaag de hele dag achter mijn laptop gezeten en het ontwerp van de kelder in Keswick afgemaakt.

Woensdag 17 April
Vandaag zijn we dan eindelijk weer naar Ajax gegaan waar Frank de gehele dag bezig is geweest met het bevestigen van elektriciteitsboxen. Terwijl hij hiermee bezig was hielden Mike en ik ons bezig met het bevestigen van aluminium strippen aan het plafond zodat we daar de kartongipsplaten aan kunnen afhangen zonder dat het geluid en de beweging van de vloer er boven door zal dringen. Verder hebben Mike en ik al het licht uitgestippeld en opgehangen.

Donderdag 18 April
Het was vandaag een vroege ochtend omdat we om 08:00 een afspraak met een bouwkundige inspecteur hadden. Het was nodig om de vloer te inspecteren voordat we het dicht zouden gooien. Hij heeft verder nog rond gekeken maar kon niets vinden en vertelde ons dat het er allemaal goed uitzag. Toen de inspecteur weg was zijn we met zijn allen naar de winkel gegaan om daar cement en buizen op te halen. We hebben het gat direct weer dichtgegooid en zijn vervolgens begonnen met het doorsteken van een aantal buizen zodat de bewoner in de toekomst zelfstandig kabels door kan trekken.

Vrijdag 19 April
We begonnen vandaag iets later omdat Frank en Mike een contract moesten opstellen voor een nieuwe klus in Toronto. Toen ze hier rond de middag mee klaar waren zijn we naar Ajax gegaan waar onze neven Vince en Paul tegelijk aan kwamen. Vince en Paul kwamen langs om de luchtschachten enigszins aan te passen zodat het plafond niet al te laag zal worden. Terwijl hun hiermee bezig waren heb ik al het werk van Ruben aan moeten passen aangezien dit niet op de manier gedaan was zoals Mike het zou willen zien. Ik heb dus twee deurenposten gemaakt en heb vervolgens samen met Mike een frame gemaakt voor een deel van het plafond dat lager is.

Het weekend
Kyle was zaterdag blijven slapen en hebben dus gezellig met zijn allen een film gekeken. Zaterdag werd ik eindelijk overtuigd om voor het eerst sinds ik in Canada ben naar de kapper te gaan. Nadat ik mijn haar had laten knippen ben ik nog even langs wall mart gegaan om daar te kijken voor nieuwe films. Het was vandaag een zonnige dag en daarom zijn we met de quad en crossmotors naar de racebaan in de achtertuin gegaan. Garrett (5), Erica (11) en Kyle (12) hebben allemaal hun eigen crossmotor dus het was een gezellige boel. Nadat we vrijwel de hele dag buiten hebben geracet, hebben we de barbecue aangezet en gezellig met zijn allen genoten van de warme zon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noury

Voor het behalen van mijn MBO diploma dien ik in mijn vierde schooljaar een afstudeerproject te maken. En vervolgens mijn opleiding afronden door middel van een stage. Echter was ik van mening dat er niet genoeg uitdaging in een normale stage zat. Daarnaast zijn er in Nederland momenteel niet veel mogelijkheden voor stages. Daarom ben ik verder gaan kijken dan Nederland en ben uiteindelijk in Canada beland waar ik veel familie heb. Momenteel woon ik dus bij mijn neef Frank van Hezewijk die tevens samen met zijn broer Mike van Hezewijk het bedrijf van Hezewijk Contracting Group runnen. Dit is een aannemersbedrijf wat zich voornamelijk op het renoveren van woningen richt, maar is ook in staat om complete woningen te bouwen.

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11821

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Stage Canada

Landen bezocht: